dinsdag 12 april 2016

Mijn drie persoonlijke redenen om te collecteren voor de Hartstichting

Volgende week ga ik, voor het eerst, collecte lopen voor de
Hartstichting. Graag vertel ik je mijn drie persoonlijke beweegredenen om mij in te zetten voor het goede doel.



Mijn ouders
De belangrijkste rede is dat ik mijn beide ouders heb verloren aan een hartstilstand. Mijn vader is op 65-jarige leeftijd overleden, in 2009 en mijn moeder op haar 66ste, in 2013.
Het is dus nog niet zolang geleden en ik merk dat ik graag mijn verhaal erover vertel.
Helaas is hun overlijden niet meer te voorkomen en daar heb ik vrede mee {al had ik ze graag langer in mijn leven gehad, als ik het voor het zeggen had}, maar zou het fijn vinden als hun & mijn verhaal andere kan inspireren om dingen anders te doen {als je niet gelukkig bent}.

Hun overlijden kwam plotseling & onverwacht. Nou ja, ze leefde beide niet een heel gezond leven. Ze aten veel suiker, voor-geproduceerde producten & bewogen niet veel. Daarnaast rookte mijn vader ook nog eens.

Ik voer zelf de strijd met alle bovenstaande dingen, de ene periode gaat het beter dan het andere. Ik probeer met kleine stapjes vooruit te gaan, elke keuze bewust te maken. En soms kies ik bewust ervoor om chocolade eitjes te eten, ;o). Ik vind het belangrijkste dat ik lekker in mijn vel zit & goed naar mijn lichaam luister.


Iets doen voor een goed doel
In tijden als deze, met veel angst & terreur, vind ik het juist belangrijk om iets te doen voor een ander, of dat nu een goed doel is of niet. Geld geven doe ik eigenlijk nooit, behalve als ze aan mijn deur staan of als ik een collectant tegen kom op straat.

Tijd is het beste cadeau dat je iemand kunt geven.

Ik hoor wel eens verhalen dat het geld dan niet goed terecht komt of voor andere doeleinden wordt gebruikt. Dat vind ik niet een fijn gevoel, dan geef ik liever mijn tijd, aan iets wat mij ook iets oplevert dan weet ik zeker dat het geen 'verloren tijd' is.

De buurt leren kennen
Zoals jullie wellicht weten woon ik sinds september Anti-kraak in Oss. En ik ken de buurt & de mensen nog niet heel erg goed. Dit is voor mij dus een mooie gelegenheid om in contact te komen met mijn buurtbewoners en om de misschien nog wel een leuk parkje tegen te komen, die ik nog niet eerder heb ontdekt. Daarnaast is het nu mooi weer en biedt het mij de uitgelezen kans om eens niet 's avonds achter mijn laptop te kruipen om te werken of een filmpje te kijken, maar om er eens lekker op uit te trekken.

Ik ben erg benieuwd hoe het mij bevalt, ik hou jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten