woensdag 6 januari 2016

Welk pad bewandel jij in 2016?

2015 WAS LETTERLIJK EEN BEWOGEN JAAR VOOR MIJ. PRECIES EEN JAAR GELEDEN WERKTE IK IN EEN GRIJZE KANTOORRUIMTE, TOTDAT IK HET ROER RIGOUREUS OMGOOIDE.

 
Verder woonde ik in mijn geboortedorp Zeist, in mijn eentje in een veel te grote eengezinswoning, die gevuld was met vooral heel veel oude troep en leegte. Vrienden en familie waren op steenworp afstand maar konden geen connectie met mij krijgen, ik was ongelukkig.

Roadtrip
In april gooide ik rigoureus het roer om, nam ik ontslag, zei mijn huur op en ging op roadtrip door Scandinaviƫ voor onbepaalde tijd. Ik liet alles achter de wijde wereld tegemoet. De reis begon in Bremen tot aan Stockholm en weer terug, met alleen mijzelf om rekening mee te houden, wat een vrijheid. Ik heb er zoveel van geleerd over mijzelf, de wereld, vrienden, familie, voedsel en genieten.

In september keerde ik weer richting Nederland, het leven vanuit de auto en koffer was ik beu, ik deed dat inmiddels al 6 maanden. Van de vrijheid en vernieuwing wilde ik eigenlijk nog wel langer genieten, maar toch wist ik dat mijn toekomst in Nederland lag, mijn koude kikkerlandje.

Natuurlijk had ik niet gelijk onderdak en heb nog een aantal weken bij vrienden en familie doorgebracht. En eind september eindelijk weer mijn eigen stekkie in een oud schoolpand in Oss, ver van mijn vertrouwde omgeving, maar daar was ik inmiddels wel aangewend geraakt, ;o).

Niet lang daarna was ik ook de nieuwe eigenaresse van BewustGoed. Weer een nieuwe en onbekende uitdaging, weer een sprong in het diepe.


De foto is gemaakt in Mols Bjerge, een nationaal park aan de kust, in de buurt van Ebeltoft, Denemarken. Nadat ik de heuvel had beklommen, draaide ik mij om en genoot van het uitzicht, iets wat ik nu symbolisch doe over mijn jaar 2015. Even genieten van de weg die ik bewandeld heb. De weg was soms warm en vermoeiend of nat en koud, maar uiteindelijk heeft het mij o.a. wel dit plaatje opgeleverd. Ik mag dus best tevreden zijn.

Vooruit kijken hoort er natuurlijk ook bij en hoop dat ik opnieuw nieuwe heuvels op mijn pad tegenkom, waarbij ik denk “ik moet gewoon weten hoe het uitzicht er vanaf de top uitziet”. De weg vervolgt zich dan vanzelf en voor je het weet sta je op de top en mag je weer even genieten van het uitzicht.

Wat zijn jouw belevenissen uit 2015? En welke heuvels hoop jij in 2016 te hebben beklommen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten